Monday, December 28, 2009

aku meronggeng dgn MIL

Salam..... arini ada mood nak tulis entry......entry ni yana dah simpan lama masa cuti cristmas ari tu....yana nak ucapkan Merry Christmas kepada semua yang meraikannya.....pagi jumaat tu bangun je dari tido tetiba je terpikir nak pergi mana ye arini....husband pun kena keje ari tu.so kat rumah dengan alya and MIL lah...pastu ingat tgh sale kan sekarang ni.walaupun tgk je wallet sedih je...nipis je duit tu maklumlah hujung bulan...gaji pun tak masuk lagi...company aku ni lain tak cm company lain tak kira raya apa sekalipun takde maknanya nak bagi gaji awal kemut tul kan...

dalam kul 9.00 alya bangun yana pun dah siap semua kerja suri rumah ni..membasuh, mengemas yana tanya mak mertua nak kuar tak arini... jalan2.. mak mertua yana ni memang seorang yang kuat berjalan...dia apa lagi boleh je tak pernah menolak...hehe...kitaorg bersiap pergilah Jusco Bukit Tinggi dalam kul 10.30...

Sampai je sana apa lagi round lah mana2 nak pergi tak de sapa nak halang...kalu g dgn husband ni kang bising plak penatlah apalah.... tgklah gelagat si alya ni kalu nenek dia ada sekali happy je..sambil2 tu aku ambik gambo curi2 mak mertua aku tu.sibuk beli barang sampai tak perasan aku snap gambo dia.


dah penat berjalan g plak makan....yana ajak mak mertua makan kat foodcourt sebab dia taknak makan fastfood..yana makan mee sizzling....



dalam kul 4 baru kitaorang gerak balik.lagipun kul 5 husband sampai rumah.tadi sebelum pergi tak masak apa pun kat rumah.kang nanti husband balik kelaparan nak makan apa plak.malas nak masak bungkus jelah.....tak banyak pun barang yang aku rembat baju alya dgn hand bag jelah.maklumlah orang lum gaji.duit pun nipis je....


Baju tu untuk si alya...handbag putih tu MIL punya aku yang pilih... yang hitam ni kononnya buat aku tapi bila sampai rumah tak cantik plak mcm orang tua.so aku bagilah kat mak aku....so last2 untuk aku takde apa pun.hmmmmm satu hari habiskan masa bersama anak and MIL seronok gak....best sangat.........

0 comments:

Post a Comment