Wednesday, January 13, 2010

alya tak sihat

Minggu lepas adalah minggu yang mencabar bagi aku menjadi seorang yang digelar mama.bukan tak kuat atau tak sabar....tapi memang lumrah bagi seorang wanita yang bergelar mama bila anak sakit...4 hari alya asyik berak2 je....penat aku..kadang malam tu batuk2 sampai muntah...2 pagi kadang2 aku terjaga sbb alya batuk sampai muntah penuh satu cadar..dah kena tukar cadar lap pakai sabun sembur febreez kalu bau muntah ni memang wangi sangat kalu kita biarkan....

tak cukup dgn berak2 batuk selsema pastu yang pelik nya kaki alya selalu sakit....tak tahulah dia tidur tu selalu suh aku urut...terpaksalah aku berjaga urut2 kaki dia.kadang tu kalu dah mengantuk sangat aku urut sambil pejam mata.aku berhenti je urut mula lah mulut alya tu nak merengek....sampai satu malam aku tak tido last2 mama dia gak yang kena cuti...

aku dah bawak dah g klinik......tapi tak baik gak....jadi sebab terlalu risau dgn penyakit yang macam2 sekarang ni.H1N1 jadi aku ajak gak husband g hospital gak.takut kan macam2 leh terjadi....

tapi alhamdullilah lepas 2 hari tu macam ok.berak2 pun dah takde.batuk selsema pun takde.sakit2 kaki pun takde.mungkin alya demam lepas cucuk yang last ari tu kot setahun setengah.....

dugaan tul kita sebagai ibu bapa ni.....kalu anak sakit nak keje pun hati tak tenang....kalu alya dah besar nanti kenalah kenang jasa mama dgn ayah nak membesarkan alya....kenalah jadi anak yang baik ...Amin...



muka budak sakit....aktif macam tak sakit je...tengah tunggu doktor panggil masa ni.kat klinik...

0 comments:

Post a Comment